Dag 48

19 augustus 2012 - Dronten, Nederland

Op de havenkade is de zon direct aanwezig. We lopen een grote ronde en gaan daarna direct weg. Op een schaduwplek nuttigen wij het ontbijt. Aangezien er een zeer warme dag wordt verwacht wil ik de dag doorbrengen, of rijdend met de airco aan, of staand op een schaduwrijke plaats. Ik heb toch nog wat schrijfwerk te doen, want gisteren en eergisteren heb ik nog niet vastgelegd.

We gaan richting Kampen en bij de brug en de Roggebot sluis , ik rijdt op de dijk van de Flevopolder, ga ik links af de Hanzeweg op. En heb al heel snel een plaats op een parkeerterrein  bij volkstuinen die in het Reve-Abbertbos liggen. Veel grote bomen, dus volop schaduw. Hier houden we het wel uit.

Als ik daar een paar uur sta komt er een Mercedes Sprinter 318 camper bij mij staan. Hijparkeert hier omdat de turbo is uitgevallen. We wisselen wat informatie uit. De camper is 11 jaar oud met als basis de Sprinter met een polyester woning. Origineel uit de fabriek. Zeer fraai exemplaar, vind ik. Na een uurtje vertrekt de man weer.

Gezien de zomerse temperaturen besluit ik hier in de schaduw te blijven staan en hier ook te overnachten. Ik maak het mezelf gemakkelijk. Schuin tegenover mij is een petit restaurant neem het ervan. In de avond regent en onweert het wat, maar het is niet van betekenis

Km                         : 209841

Locatie                 : Dronten, Flevoland