Dag 55

26 augustus 2012 - Westerland, Nederland

Half negen. Wakker en er op uit. We gaan in de richting van het kitesurf strand. Als we terugkomen in de parkeerwachter ook gearriveerd en wordt door ons begroet. Ik rijdt de camper direct naar de andere kant, het windsurf strand en parkeer daar. Van de wind wordt ik nog niet vrolijk, maar het is nog vroeg. We ontbijten en drinken wat en ik zet ff later een geurig kopje koffie. We wachten nog wat en er komen meer mensen. Ik breng board, zeil, giek en andere spullen naar buiten. Rond half twaalf hen ik het wetsuit en trapeze aan. Er is nu een lekker windje. Na een paar minuten ben ik op het water.  Aan de strandkant is het nog wel weinig, maar iets verder  op staat een prima wind.

Na een aantal rakjes ben ik echter aan de overkant als een bui zich aankondigt. Had ik eerder toch niet goed ingeschat, de bui is er eerder dan ik had verwacht. Op het meer raak ik door een plotselinge windvlaag overpowerd en val. De regen komt met bakken uit de hemel en het waait nu veel harder. Ik blijf in het water liggen tot de bui voorbij is en een paar minuten later maak ik een waterstartje en ben weer op weg. Nog ff lekker varen en dan wordt het tijd voor de inwendige Louis en voor de hond.

Ik eet en drink wat en doe een rondje met Baros. Daarna moet hij helaas weer in de camper en ik vaar nog een tijdje een aantal goven te pletter.  Dan begint het lichaam wat te protesteren en ga ik de kant op. Het is nu heerlijk zonnig, maar dat duurt niet zo lang. De ;laatste bui van de middag deert on echter niet en rond half zes ruim ik op.

We zitten nog ff van het zonnetje daarna te genieten, ik ga nog een keer met Baros en we stappen in. We gaan eten aan de buitenkant van de dijk en genieten mooi van de zonsondergang en de grilligheden van het wad. Ook nu is er toch nog weer een hevige bui. Als de zon onder is en het donker begint te worden zoeken we onze nachtplaats weer op.

Km                         : 210561

Locatie                 : Westerland, Noord-Holland