Dag 52

23 augustus 2012 - Delfzijl, Nederland

Na de ochtendwandeling en het ontbijt stappen we op tijd op. Ik wil het noord Groningse landschap en de kust daar bekijken. We gaan dus weer naar het Westen. Het eerste stuk gaat nog langs de dijk, maar die komt ongewenst toch steeds verder van ons af. We pakken de rondweg Emden en via de Emstunnel zijn we snel daarna in Nederland en gaan ook spoedig de snelweg af. We komen via Oldezijl en Nieuw Beerta de Oostwolderpolder in. Hier is het net als in Noord Duitsland vlak, maar veel minder begroeiing. Het is hier wijds. Grote landerijen met hier en daar een boerderij. Ik kan me voorstellen dat het hier met een sneeuwstorm heftig is. We rijden door de polder en komen uit in Termunterzijl aan de Dollard. Hier stoppen we en bekijken het dorp en de haven. Als we terug komen bij de camper heb ik twee zoute haringen mee en ik rijd de dijk op bij de sluis. Met zicht over de Dollard doe ik de lunch.

Daarna gaan we richting Delftzijl en perkeren tegen de dijk voor het Eemshotel. Dat staat op palen in de Dollard met een loopbrug naar de dijk. We installeren ons en maken een ronde. Daarna pak ik de fiets en rijdt de stad in, koop een krant en lees die onder het genot van een paar biertjes.

’s-Avonds doen we nog een ronde en ook hier is de maan zoals die overal is en slaapt het goed.

Km                         : 210326

Locatie                 : Delftzijl, Groningen