Dag 47

18 augustus 2012 - Elburg, Nederland

Hoewel de zon gisteren niet op onze auto scheen doet zij dat vanmorgen vroeg al wel. We lopen, eter, wassen enzovoorts en ik neem een koffie in de kantine en wil de krant ff lezen. Is dezelfde als gisteren, maar goed.

Een uurtje later, de auto stond al op een schaduw plek, vertrekken we.

Ons doel is Elburg aan het Drontermeer. Vooral nu we in Nederland zijn vind ik het jammer dat ik via de navigatie “snelwegen vermijden” niet kan inschakelen. Ik rijdt wel een deel op de kaart en het richting gevoel, maar toch. We gingen bij Soesterberg de snelweg af en ik zal het bord met Militair Luchtvaart Museum. Daar gaan we ff heen, dacht ik. Niet ver weg, maar jammer, zaterdag gesloten. Jammer. We zetten daar dicht bij de camper in de schaduw en eten en drinken wat. Daarna, op naar Elburg.

Als we later in de middag daar aankomen bij de haven heb ik het binnen tien minuten gezien in de felle zon. We gaan daar weg, inkopen doen en daar staan we in de schaduw. We blijven daar tot rond half negen en gaan dan terug naar het haventerrein. Nu gaat het daar beter ondanks de 31 graden, maar dat is het overal.

Km                         : 209823

Locatie                 : Elburg, Gelderland