Dag 53

24 augustus 2012 - Lauwersoog, Nederland

We staan om negen uur op en doen nog ff een stuk dijk. Gisterenavond kwamen we een egel tegen en dat vond Baros erg interessant. Als we daar nu langs gaan wordt er weer stevig geroken. Op de dijk kan hij lekker los rennen. Hij heeft hier het lage water nog niet ontdekt want hij blijft mooi op de dijk. Als we terug zijn parkeer ik de camper op de dijk en doen we ons ontbijt,

We gaan noordelijk . Zoveel mogelijk dicht onder de kust. Ik stel regelmatig een dorpje in op de navigatie dat dicht onder de kust ligt. Toch blijven we veelal ver van de dijk. Als we door Usquest komen zie ik op een bord een teken dat er rechtsaf een mirador is. We rijden die richting op  en volgen verder de koffiekopjes. Uit eindelijk komen we bij de dijk en het café  “ ‘ t Zielhoes “, met daar naast het gemaal. Over de dijk uitgestrekte kwelders. We bekijken de boel uitgebreid, ik neem een kopje koffie en een boerentosti en anderhalf uur later reizen we richting Lauwersoog. We staan daar op een kade met direct voor ons het Lauwersmeer.

Na een ronde langs de brug, de sluis en de haven zitten we op een bankje met tafel vlak voor de camper en schrijf ik mijn dag verslag. Voor ons gaan schepen van allerlei soort en formaat aan ons voorbij.

Km                         : 210421

Locatie                 : Lauwersoog, Groningen