Dag 46

17 augustus 2012 - Kerkwijk, Nederland

Na de ochtendrituelen neem ik nog ff een kopje koffie in “ de Turfvaart “, het restaurant dat bij de haven en het recreatiemeer daarachter is en we vertrekken.  Nog niet is vastgesteld waar we heen zullen gaan.  Na een kwartiertje rijden kan ik mijn vuile water kwijt. Daarvoor waren in de haven geen voorzieningen. Wel voor schoon water en het chemisch toilet. Daarna pak ik mijn ACSI-boekje en bekijk de opties. Ik kies voor Kerkwijk. Daar kan ik bij een manege staan met stroom, kantine en toilet.

Als we in de buurt van de Waal komen zoeken we zo snel mogelijk de Waaldijk op komen bij Brakel op de dijk. Die volgen we en gaan tussen Brakel en Zuilichem de uiterwaarden in over een pad dat ons rechtsreeks aan het water brengt. Voor ons de ribben in de Waal. Hier genieten we van het uitzicht, de bewegingen op het water, de lunch en de wandeling. Baros kan hier los en geniet, ondanks het toch al flinke warme weer, met volle teugen.

Een paar uur later zoeken we de dijk weer op en gaan naar Kerkwijk. De manege ligt ruim buiten het dorp. We worden hartelijk begroet door de vrouw des huizes en strijken neer onder een grote boom. Ik zal het elektra aansluiten en wat blijkt?  Andere stekker nodig voor de randaarde wandcontactdozen in Nederland. Ik moet dus ff naar een bouwmarkt. In de kantine wordt ik aan het adres van de Formido in Zaltbommel geholpen en we gaan op pad. Zes kilometer, dat valt mee. Daar is het juiste materiaal en een half uur later hebben we stroom.

Hier komt de “ tapette a mouches” , die ik in Frankrijk kocht, goed van pas want hier zijn heel wat muggen. Over de weg is een oude dijk waar Baros lekker los mee kan en dat doen we dan ook veel en lang.

Km                         : 209675

Locatie                 : Kerkwijk, Gelderland