Dag 45

16 augustus 2012 - Etten-Leur, Nederland

Wakker om kwart voor acht. Onze Belgische buurman vertrekt ongeveer vijf minuten later. Ik laat Baros ff plassen en start de motoren. We gaan eerste naar de Westerschelde en dan eten en drinken we wel. Dat is maar vier kilometer en we staan, hoewel iets gedraaid, op de zelfde plaats als vanwaar we gisteren uitzicht over de Westerschelde hadden. Het is nu prachtig weer met een klein windje. Dat vindt mijn wasje van gisteren heerlijk. Daarna ga ik met Baros, hij kan hier heerlijk los lopen, op psd en een uurtje layet zijn we terug. We eten en drinken wat en zitten heerlijk in de ochtend zon. Een uur later gaat het toch tijd worden voor de tyrip en ik neem Baros nog een uurtje mee. Overal lekker los lopen. Er is hier, buiten de twee huizen en een enkele passerende fietser, niets dan ruimte. Prachtige passanten in de vorm van allerlei schepen en het blijkt dat in deze buurt een groot deel van de Westerschelde droog valt bij laag water.

Als we er klaar voor zijn starten we en gaan richting België. We hebben gekozen voor Etten-Leur, maar omdat we niet door de Schelde tunnel zullen gaan, gaan we via Antwerpen. Het is maar zes kilometer langer. We komen op de rondweg rond Antwerpen, rijden nog een klein stukje fout en komen het ons zo bekende blauwe bord tegen met de sterren in het rond tegen met Nederland. Alles gaat soepel, de file die rond Antwerpen op onze route stond dat we heen gingen, staat nu aan de andere kant. Beide keren daarvan dus geen last. Soepel dus en rond vier uur komen we aan in Etten-Leur. We staan op een strookje grasveld met de haven voor ons. Vandaag kan weer worden bijgewerkt, want hier is ook Wifi internet verbinding beschikbaar.

Km                         : 209590

Locatie                 : Etten-Leur, Brabant