Dag 44

15 augustus 2012 - Kloosterzande, Nederland

Vanmorgen is het direct al warm. Ik loop met Baros langs de hele marine van België in Zeebrugge en terug. We eten en drinken en gaan nog ff langs de containerhaven. We hadden al gezien dat het grote containerschip waar we gisteren bijna naast stonden , zonder dat ff te melden, vannacht is vertrokken. In dat deel van de haven is nu veel pleziervaart, jetski’s, snelle motorboten en zeiljachten. Ook komt er nog een passagiersschip binnen, maar die slaat af naar een ander deel van de haven. Na de koffie prik ik op een plaats aan de kust in Frankrijk. Hoewel we eerder 5 weken in Frankrijk waren heb ik nog geen “éthylotests”, alcoholtests gekocht. Eerst waren ze er gewoon niet, later heb ik er niet meer naar gevraagd. Dat moet dan nu wel geregeld worden.

We gaan op weg, maar al gauw merken we dat het wel erg warm wordt, we tanken in een plaatsje iets voorbij Blankenberge en ik besluit alsnog om terug te gaan naar Zeeland. We gaan door staat Blankenberge, omdat de weg waarin ik moest “gesperd” was. Maar ik krijg eigenlijk wel spijt. Al snel alles vast en komen we maar langzaam vooruit. Zodra we weer kunnen rijden parkeer ik bij de het Zandsculpturenfestival in Blankenberge. Misschien toch ff gaan kijken, maar eerst zorgen voor contanten. Nadat ik 5 mensen heb gevraagd ben ik nog niet verder, of ze zijn hier op vakantie of “On nést pas d’ici”. Pas daarna gaf iemand mij aan de door hem aangewezen baan maar te volgen. Dan komt u vanzelf bij een bank. Duur uiteindelijk een half uur heen en dus en half uur terug en in de zandkastelen heb ik geen zin meer. Op weg, richting Kloosterzande en in Terneuzen nog ff wat boodschappen doen.

Aangekomen in Kloosterzande sta ik naast twee Belgische mensen die hun fietsen van de personenauto  nemen om een rondje kust Westerschelde te doen. Ze hebben vrij, 15 augustus is een feestdag. Wij gaan ook naar de kust in Walsoorden en zitten een tijde op de dijk. Daarna rijden we langs de dijk en komen bij een haventje. Daar waren de aanleg stijgers  van het veer Kruiningen-Perkpolder. Na aanleg van de tunnel buiten gebruik. We zetten de auto op een mooie plaats  en ik maak de maaltijd. Daarna met Baros en we zijn net terug  en binnen als er een hevige bui losbarst. Veel regen en hagel. Gelukkig had ik net alles al binnen gehaald omdat het ook al flink begon te waaien. Rond 8 uur gaan we terug naar Kloosterzande en zetten ons neer voor het verblijf van vannacht. Gelukkig beduidend minder warm.

Km                         : 209465

Locatie                 : Kloosterzande, Zeeland

Coördinaten       : N 51.21922, O 4.01260

Naar huis            : 247 km via tolwegen en 260 km tolwegen vermijden

1. Lars:
    18 augustus 2012
    He pa,

Zo ben weer helemaal up to date..
    Gaat allemaal prima zo te lezen ..

Maar waar blijven de surfverhalen.. foto 's van surfdames , wat fijne golven en het betere surfwerk ,want ik begin wel een beetje uitgekeken te raken van gras en bruggen met alle respect voor de fotograaf natuurlijk....

Af en toe een extra foto van baros is natuurlijk altijd goed!

Ik zou zeggen zo snel mogelijk richting portugal of andere orden met strand en wind en andere mooie uitzichten..:)

Misschien ook eens een passant jou op de foto laten nemen !!

Veel plezier!

Gr lars
  2. Hilda:
    18 augustus 2012
    Hoi ben helemaal bij heb al je reis verhalen gelezen, je schrijft leuk.Jammer dat je weinig hebt kunnen surfen, maar geef de moed niet op.groetjes Hilda.