Dag 41

12 augustus 2012 - Veurne, België

Als ik om half negen opsta is de zon al goed aanwezig. Wij staan nog in de schaduw, maar het zal niet lang meer duren. Het kan vandaag best wel eens warm worden. Na de dagelijkse beslommeringen gaan we nog een keer een ronde doen en we vertrekken. Het plan is om langs de kust Noordoostelijk te gaan en in Furnas (Veurne) aan te komen.

We hebben 158 km voor de boeg die voornamelijk langs de kust voert. Al snel is het redelijk vlak en ik denk de heuvels achter mij te hebben gelaten. Maar niets is minder waar. We komen er nog genoeg tegen en hier en daar ook hoog en stijl. Het is al snel erg warm en de airco moet goed aan. Als we nog 5 kilometer te gaan hebben komen we langs een bord met een cirkel van gele sterren. Daarop staat België, we zijn Frankrijk uit.

Als we in Veurne aankomen is het daar in de stad ook warm. Waar we denken te kunnen parkeren mogen we niet zijn. In de haven daarnaast is een” internationale kayak-polo” wedstrijd aan de gang. Waterpolo in kajaks dus. De auto staat in de volle zon en na korte tijd kan ik verplaatsen naar redelijk schaduwrijke plaats. Alle open, maar veel geeft het niet. Het is hier in de schaduw ook gewoon 29 graden. Het kajak polo toernooi is overigens wel een leuk en levendig gezicht, maar als je niet in de schaduw kunt staan erg heet. We trekken ons terug in de auto en doen niet veel meer dan ademhalen.

Km                         : 209132

Locatie                 : Veurne, Vlaanderen