Dag 40

11 augustus 2012 - Quend, Frankrijk

Allereerst een rondje met Baros. Ik ga daarbij in de richting van het centrum en na een kwartiertje lopen ben ik bij de plaatselijke kerk. Tegenover de kerk is de bar, brasserie, tabac en epicerie zaak. Maar het is ook het servicepunt  voor brood. Ik stap binnen en sta in de barkleine bar en vraag om brood. Helaas verkeerde deur, ik moet de deur 1 meter verder ernaast hebben. Het verse brood, een euro en vijf cent, onverpakt, ruikt lekker en gaat mee. Na het ontbijt ruim ik de spullen op, stofzuig, uhhhh, sorry stoffertje door de auto en we zijn gereed voor de reis. De zon is al behoorlijk heet en de airco gaat dus direct aan. We lozen water en nemen nieuw in en gaan richting zee. We volgen de kust met veel keien standen en krijtrotsen, tot wel 100 meter recht omhoog tot we in Le Tréport komen en gaan de stad in. Deze is voor een deel tegen de rotsen aan gebouwd en de wegen naar de stad, wij zitten bij aankomst boven op de rotsen, gaan erg stijl omlaag. Beneden rijden we langs huizen en de huizen aan de straat direct achter die huizen staan al hoger dan de huizen aan deze straat.  Het is Samedi en dus druk op de boulevard. We kunnen nergens parkeren, mede omdat we voor de grote parkeerterreinen te hoog zijn. We gaan de stad aan de lage kant verlaten en wat later parkeer ik op een schaduwplek en we lunchen en lopen. Daarna verder en nog 7 kilometer voor onze aankomst plaats moeten we een rotonde nemen om recht door te gaan. Nog voor ik op de rotonde ben zie ik het al. De richting die ik moet hebben staat vast  en we slaan dus rechts af en zoeken daar schaduw. We proberen later nog wel eens. We staan hier niet ver van Dédé, “Le roi de la frites”. Als ik om kwart over vijf naar zijn toko toe loop lijkt hij echter al aan het opruimen. Hij moet zeker voor zes thuis zijn voor het eten. Dan ben ik dus op mezelf aangewezen. Het is ondanks dat we in de schaduw staan nerg erg warm. Zo hard als Baros een paar dagen geleden ’s-Morgens op het strand liep, zo sloom beweegt hij nu zodat ik dus maat een klein rondje met hem loop. Ik kom echte ook langs Dédé en nu blijkt dat hij nog gewoon open is. Het is zaterdag, ff een snack, wordt mexicanos met frites en een cola. Lekkere frites en zou, mosterd en azijn zijn er los bij.

Om acht uur besluit ik alsnog de geplande plaats op te zoeken. De zon is weg en ook de file is opgelost en om half negen ruikt het heerlijk naar een nieuwe kop koffie.

Km                         : 208973

Locatie                 : Plage les Pins Quend, Somme