Dag 39

10 augustus 2012 - Saint-Racho, Frankrijk

Na het opstaan en een rondje hond ga ik op zoek naar de panneteria. Moet niet ver zijn want het is hier geen grote stad. Ik heb gisterenavond nog een rondje gefietst en heb het toen niet gezien. Maar ik ben misschien niet de goede kant op gegaan. Wel is de versnelling op de fiets erg fijn want het gaat hier flink omhoog en omlaag.

De broodzaak is ook inderdaad niet erg ver. Ik koop een baguette en ga terug, we ontbijten en rond kwart voor tien vertrekken we. We doen rustig aan en bekijken alles goed. Het is warm als we door een bos rijden stop ik op een parkeerplaats en lopen, eten en drinken wat. Hier is het goed uit te houden. Na ruim een uur toch maar weer verder en zonder problemen bereiken La Chappelle sur Dun. Ook onze locatie, een grasveld bij een oude boerderij, is door de aanwijzingen, snel gevonden. De heer des huizes geeft uitleg en wat later zijn we geïnstalleerd.

Het is nog redelijk vroeg en Baros neemt mij mee over een landpad tot we het hoogste punt hebben bereikt. De zee is niet zichtbaar en die moet toch redelijk dichtbij zijn. Als we terug zijn en Baros heeft weer een bakje fris water gehad, leg ik de reis weer vast in de pc en verzorg de foto’s. Daarna log ik in op de internetsite en werk het reisverslag bij.

Na het eten neem ik de fiets en ga richting St. Aubin sur Mer. Dat is een kilometer of vier, maar het gaat wel erg omhoog en omlaag.  En vooral omhoog met wind tegen gaat niet snel. Op zee wordt door 1 man gekitesurft en er wordt nog wat gezeild, maar erg spectaculair is het niet. Wel de krijtrotsen. Die hebben ze genoeg hier en dat klopt ook wel want we zijn een kilomater of drie verwijderd van Sotteville sur Mer en daar was ik een week of wat terug.

Km                         : 208834

Locatie                 : La Chappelle sur Dun, Seine Maritime