Dag 38

9 augustus 2012 - La Rivière St Sauveur, Frankrijk

Na het opstaan, rond half negen, hebben wij ons allereerst naar het strand begeven. Naar een deel dat niet of nauwelijks door strandmensen wordt betreden. Westelijk achter de botenhelling. Daar kan Baros lekker los lopen. Het was gisterenavond vroeg al flink mistig en de mist is nog lang niet weg. Daar het op de standplaats nogal vol is vertrekken we nog voor het ontbijt. We trekken 3 kilometer oostelijker en komen dicht aan zee te staan. Hier is verder niemand.

Eerst ff naar het stand. We lopen 200 meter richting oceaan en staan aan het strand. Aan het strand, niet op. Het strand ligt 50 meter onder ons. Hier hun je alleen op het strand komen als je een flinke sprong maakt en dat lijkt mij niet gezond. We eten, Baros krijgt de rest van de rijst bij z’n brokjes wat hij erg lekker vindt, en drinken wat en vertrekken in Oostelijke richting.  Ons doel is Honfluer, havenplaatsje aan de Seine. We trekken volledig langs de kust tot we dicht bij de Orne komen. Daar kunnen we niet oversteken en moete via Caen. Vanaf daar laat ik de navigatie het werk doen. We komen echter niet in Honfleur aan, maar belanden in de buurgemeente . Eerst ff een ronde en dan is het tijd voor een jus d’orange. Vanaf de stoel heb ik, hoewel bescheiden, zich op het viaduct, “Pont de Normandie”, dat ons morgen over de Seine zal helpen. Bij het plannen van de standplaats voor morgen blijkt dat we er niet overheen zullen gaan. We gaan de Seine over, maar dan verder het land in.

Km                         : 208739

Locatie                 : La Rivière St Sauveur, Calvados, Basse Normandie

Coördinaten       : N 49.24543, O 0.16182

Naar huis            : 649 km via tolwegen en 668 km tolwegen vermijden

1. Ana:
    10 augustus 2012
    Hoi Pap,
    it´s very ineresing what you are doing. We miss you here, though.
    I would like to see more pictures of you and some more landscapes.
    I hope you are having a great adventure. Last week Stefan and me went to Langedijk for dinner in the garden. The house is too big without you there. Enjoy, I will keep on watching:)