Dag 34

5 augustus 2012 - Mesquer, Frankrijk

Rustdag. We staan op om kwart over acht en gaan lekker over de duinen een ronde doen. Strand is niet breed, grof zand met steentjes en geen strekdammen. Baros is los en kan zich lekker uitleven.

Rond 11 uur groet ik onze Duitse buren, man en vrouw, rond de 30, die met een VW busje en 2 honden hier zijn.. We hebben plannen voor Quimiac dat volgens mijn kaartje nog net in Loire Atlantique ligt. We laten de Vendée dus achter ons vandaag. Planning vooraf 113 km, maar is door wat omzwervingen wel meer geworden. Vandaag gaan we weer de Loire over bij Saint Nazaire. Ook nu weer een spectaculair gezicht als je voor het viaduct aan komt rijden en ziet hoe hoog je moet. Ik moet ook zondermeer terugschakelen om boven te komen.

Daarna verschijnt op de routeplanner 68,9 kilometer dezelfde weg volgen. Daar we net hebben gepauzeerd zullen we dat in 1 keer doen. Het zal met gemiddeld 80 kilometer per uur, want de heuvels en dalen doen zich vanaf 10 kilometer voor de Loire weer steeds meer gelden, een klein uur duren. Daarna nog rond 20 kilometer over tweebaanswegen en we komen aan. Al snel is onze standplaats zichtbaar. Mooi in de schaduw, maar wel wat nat. Het heeft hier duidelijk geregend, wij hebben het onderweg droog gehouden.

We doen een ronde langs de haven en het strand, alles van bescheiden afmeting en hebben weer flink beweging gehad. Ik wil door naar Crozon, maar dat moet morgen maar . Bij de tweede ronde zie ik mensen met windsurfboards richting strand gaan en jawel als we daar aankomen wordt er, nu is het water hoog genoeg, gewindsurft. De wind is niet sterk en m’n 6 meter zeil is nog kapot. Toch maar eens zien of dat te repareren is met het materiaal dat ik bij me heb. Uiteindelijk lijkt het gelukt met een paar stukken van de lange lijn van Baros. Het is dan echter wel al half acht geweest en nogmaals langs het strand gaande is de wind veel minder geworden . Dan maar een koffie en een borrel.

Km                         : 207984

Locatie                 : Quimiac, Loire Atlantique

Coördinaten      : N 47.24312, W 2.29241

Naar huis            : 1016 km via tolwegen en 1034 km tolwegen vermijden

1. Anne Marie:
    8 augustus 2012
    Hoi Louis, zo te horen zit het qua surfen nog niet echt mee! We hadden het vandaag onder de middag op het werk nog over je reis. Bij Flynth schagen is het erg rustig, de meesten zijn op vakantie. Ik vind het erg leuk je reis te volgen op deze manier.

Groetjes van Anne Marie