Dag 33

4 augustus 2012 - Saint-Hilaire-de-Riez, Frankrijk

De zon prikt tussen de gordijntjes door als we opstaan. Het is ongeveer 8 uur. Lekker een stuk lopen langs de akker. Er is al bezoek in de buurt. Een familie met kinderen is aan het vissen met hengels en netjes. We eten en drinken uitgebreid en een paar uur later zijn we onderweg. We gaan inderdaad Noord. Saar we dicht tegen de “Anse de l’Aiguillon” zijn rijden we zo lang mogelijk dicht langs het water en bezoeken een haventje. Hier is het havenplein bij laagwater flink groot, maar bij hoogwater erg klein. Veel vissersboten liggen in de stroomgang, de rest van het water is niet altijd diep genoeg. Als we verder gaan raakt de “Anse” steeds verder weg en rijden we alleen nog over de uitlopers die je hier veel ziet. Nog steeds invloed van de hoogte van het zeewater.

Na een paar pauzes voor eten en drinken en bene strekken komen we bij Saint –Hilaire de Riez en gaan naar de “Allee de la Plage de la Parée Préneau”. Wie dat verzonnen heeft? Het heeft hier geregend. We staan direct achter de duinen van 20 meter breed en 3 meter hoog bij het zandstrand. We zijn op doortocht naar Bretagne.

Km                         : 207849

Locatie                 : Saint Hilaire de Riez, Vendée