Dag 35

6 augustus 2012 - Moëlan-sur-Mer, Frankrijk

Toen het gisterenmiddag waaide en mijn zeil, in ieder geval tijdelijk, gerepareerd is had ik het voornemen om in Quimiac te blijven en tegen de avond, met hoogwater,  te gaan surfen. Nu is er na 11 uur nog steeds erg weinig wind en er dreigt regen. Het is nu al niet meer helemaal droog. We zullen dus naar Crozon gaan. Wel een flinke rit, zo’n 250 kilometer, maar het moet dan maar gebeuren. We zullen echter, inclusief eten en drinken, wel 5 uur onderweg zijn. Bij Vannes is het inslaan van wat proviand ingepland waardoor de rit nog 10 kilometer meer wordt. Na het inslaan gaan we de vierbaansweg op. Bij de afslag geeft de routeplanner aan, na 157 rechts. Maar dat kan natuurlijk niet goed zijn, is zeker nog van voor de bocht, TomTom zal toch niet vast staan? Maar na een kleine kilometer op deze weg blijkt eter rechts te zijn. Dat wordt bikkelen. Nadat we na ongeveer een uur hebben gegeten en zo, gaan we verder. Maar al snel protesteert de geest, of misschien wel het lichaam. Daarom slaan we af en ik geeft de navigatie via “bekijk kaart” aan naar welke plek ik wil gaan. Ik prikte op de zuidkust van Bretagne en daar zien we wel verder. Na 20 kilometer rijden komen we aan in Moëlan sur Mer. Al snel komen we langs een servicestation voor camper-cars. Hier gelijk alles ff regelen. Vuile water weg en de voorraad schoon water aanvullen. We rijden verder en ik zie een bordje met “La Plage” en ga daar in. We komen in Kersolf, commune Moëlan sur Mer en dich bij zee is een standplaats voor 4 campers. Plof dus en lekker met z’n tweeën aan de loop richting strand. Nou ja, strand, 2 stukjes van maximaal 100 meter en de rest is rotsen. Ik praat nog wat met een Fransman wiens vriend een soortgelijke hond heeft als Baros en na de ronde is het tijd voor een kop koffie. We gaan vandaag zeker niet verder en blijven mooi op de “Route de L’île Percée.

Km                         : 208150

Locatie                 : Kersolf, Moëlan sur Mer, Bretagne