Dag 29

31 juli 2012 - Aytré, Frankrijk

De goede verwachtingen van gisteren zijn uitgekomen. 08.15 opstaan, met Baros lopen, wolkenloze hemel en dus een lekker zonnetje. Als ik ruim twee uur later met Baros langs, niet op, het strand loop is er wel wat veranderd. Ik dacht gisteren nog vandaag te kunnen surfen. Ten eerste het water is laag en dan valt de eerste kilometer vanaf het strand droog en ten tweede het waait nog geen 5 knopen. Het is nog aangenaam, maar de zon laat zich toch al goed gelden. Het zal een zeer warme namiddag worden meldt ze hierbij al. Vandaag wordt er, en dat zou dan vanmiddag tussen 4 en 7 bij hoogwater kunnen, niet gesurft.

We lezen en zitten wat, doen af en toe een rondje en ik fiets de stad in voor wat boodschappen. Verder rust al komt er in de middag wel wat meer wind.

’s-Avonds fiets ik met de camera nog wat langs de kust. Ook hier wordt zout gewonnen. Ook worden er oesters gezocht en ik denk, alikruiken. Die slakken of hoe je die alikruiken ook moet noemen worden wel in water verhit begrijp ik van een meisje dat die alikruiken zoekt en meeneemt. Ze spreekt geen woord Engels en mijn Frans is te gering om dat haarfijn te verstaan.

Maar de dag is toch nuttig  want mijn wasje is om half negen weer droog.

Km                         : 207310

Locatie                 : Aytré, Charente-Maritime