Dag 28

30 juli 2012 - Aytré, Frankrijk

De regen achtervolgt ons. Het was gisteren toen we kwamen nog mooi en droog, het regent vanmorgen flink. Nog een geluk dat ik tussen de buien door nog met Baros weg kan. Daar de bakker niet in de buurt is en ik geen zin heb in een nat pak, neem ik het restant van de baguette van gisteren maar. Valt deze keer niet eens af.

Na de koffie maak ik met Baros nog een klein rondje en na het lozen van ons vuile water en innemen van schoon water rekenen we met de machine 10 euro af voor ons verblijf, elektra, water, wifi en vuilwater lozen en we gaan tijdens hevige regen op pad.

We hebben een route voor de boeg van ruim 150 km. Vanaf het moment dat we over het water van de Loire zijn is het nagenoeg vlak. Tenminste niet meer het heuvellandschap dat we inmiddels gewend zijn. Het zijn over het algemeen ook veel kleinere stukjes land met slootjes er tussen. We komen hier nagenoeg geen akkerbouw meer tegen, maar gras en het valt op dat de huizen hier duidelijk anders zijn. Klein en laag, witte muren, kleine ramen en deurtjes en lage pannendaken, dus geen lei meer. Als we dicht bij zee zijn als we bij Pont de Bec zijn weggegaan wordt er veel zout geproduceerd en ook overal te koop aangeboden.

Met enkele afslagen voor het nemen van pauzes en inkopen komen we rond 5 uur aan. Het is inmiddels de laatste 80 kilometer droog dus ik heb goede verwachtingen.  We zijn in Aytré. We staan eerst op een parkeerplaats en verkennen de boel ff en gaan dan naar de camperplaats die 200 meter verder is. Er is nog ruimte daar en we vinden een goede stek. Er wordt hier vandaag overal gekitesurft en ook wel wat gesurft. Ik vraag naar de weersverwachting voor de volgende dag, maar niet morgen, maar woensdag schijnt er veel wind te komen. Ik wacht het wel af.

Km                         : 207310

Locatie                 : Aytré, Charente-Maritime