Dag 22

24 juli 2012 - Agon-Coutainville, Frankrijk

We ontwaken rond acht uur en het is nu al warm. Ik ga direct een grote ronde om en we komen om half tien terug. Baguette halen bij de receptie die ik gisteren heb besteld en we gaan beide eten. Hier is helemaal geen schaduw dus ik besluit snel te vertrekken.

We gaan richting zeekant en na 300 meter over een stil weggetje komen we bij een bomen partij met schaduw op een oprij pad naar een akker met een koppel koeien. Die proberen ook al in de schaduw te liggen en bewegen nauwelijks. Het is wel lekker in de schaduw. Ik neem dan ook lekker ff een bak koffie. Na een half uurtje gaan we verder. Ik wil naar het noorden en uitkomen in Agon Coutanville, ergens aan de west kust. Het is niet zo erg ver en we nemen er de tijd voor. Het gaat door kleine dorpje en over slingerweggetjes, maar dat kan mij niet schelen. Als we dichterbij komen is wel duidelijk dat we weer bij zee komen. Weer allerlei stukjes land die zichtbaar af en toe niet droog staan, maar met zout water worden overspoeld. Het stadje is bijzonder oud en ik vind de standplaats dan ook snel. Gezien de warmte zoek ik een schaduwplaats en we staan snel. Verder dus een rustige dag vandaag. We verkennen het strand en doen niet te gek.

Wel ben ik vandaag weer aan het knutselen gegaan. Dat fantastische koffiezetapparaat gebruikte ik nog steeds op de auto accu en dat was steeds een heel gedoe. Ik wilde die eigenlijk op de huishoudaccu laten werken, maar de aansluiting die er is geeft geen stroom op 12 volt. Gelukkig had ik nog een tweeweg apparaat en vond ik in het keukenkastje een kroonsteentje. Het stekkertje er dus maar af, de twee draadjes een stukje kaal en toevoegen aan het kroonsteentje. Het stekkerdoosje gaf direct door middel van een klein rood lichtje aan dat er stroom was en nadat ik alles had vastgezet kan er nu dus ook op de huishoudaccu koffie worden gezet. Dan kan het koffiezetapparaat bij de keuken blijven. Heerlijk.

Km: 206366, naar huis, 832 km via tolwegen en 823 km tolwegen vermijden

Van reisblog naar fotoboek