Dag 21

23 juli 2012 - Pontorson, Frankrijk

Voor het ontbijt gaan we eerst een groot stuk lopen naar de stuwdam en verder. Ik dacht vooraf de hele ronde te doen met Baros, maar voor we halverwege zijn besluit ik terug te gaan. De paden op en neer en daarmee bedoel ik 20 meter stijl omhoog en na 50 meter weer 15 naar beneden en ff later weer 10 omhoog en zo voorts. Dat gaat wel erg lang duren als we de hele 10 kilometer willen doen. Ik neem het besluit terug te gaan en langs de weg gaan we terug. Dat is wel aanzienlijk om, maar het loopt wel prettiger. Ik breng Baros naar de camper en ga het dorp in naar de kruidenier, die tevens het brood hier verkoopt en vraag om een “baguette traditionel” deze keer. We ontbijten en gaan daarna op pad. Ons reisdoel is de camperplaats aan zee in Plouha. En dan naar de plage, het strand dus. Het is niet zo ver en een uurtje later zij we gearriveerd. De hele camperplaats staat, en er kunnen er 35 staan ongeveer, overvol. Er is geen schaduwplek aanwezig en het is nogakl warm. Ik zet de auto verderop neer en Baros zorgt dat zijn geur ook hier bekend zal worden. Daarna een hapje en een drankje in de camper. Naast ons parkeert een dame en we converseren even over het warme zonnige weer. Ze klaagt over het weer, niet van nu, maar het heeft daar bijna drie maanden geregend. Dan is het wel eens goed dat het mooi weer is. Ik beaam dat en geef aan dat ik vooral in de eerste week in Frankrijk nog wel regen heb gehad, maar dat het daarna steeds droger en zonniger en ook warmer werd.

Maar nu is het er warm en droog en erg vol. Ik besluit om verder te gaan naar het oosten en kies voor Ardevon. Mogelijkheid om elektra te gebruiken en een en ander op internet te zetten is daar aanwezig

Km: 206280

1. Fré Westink:
    23 juli 2012
    Hallo Louis !

Mooie reis ben je aan het maken zeg !
    Zojuist wat verhalen gelezen en natuurlijk foto's bekeken !
    Ben eigenlijk wel een beetje jaloers op je, lekker met camper en hond op stap en genieten van al die Franse dorpjes en en vergezichten !
    Het lijkt me bijna de ultieme vorm van onspanning.
    Maar je komt toch wel terug in Langedijk , he ?
    Frouwke was vandaag even bij ons en vertelde me van jouw reis. Vandaar.
    Wens je nog een fijne voortzetting, geniet fijn en doe voorzichtig !

groet, Fré
  2. Sietse en tineke:
    23 juli 2012
    Hoi Louis,
    Wij hier in Oudkarspel genieten ook van het mooie weer.
    Leuk om wat van je te lezen, Veel plezier nog, groetjes Sietse en Tineke