Dag 18

20 juli 2012 - Pénestin, Frankrijk

Een slecht start vandaag. Het regent. Gelukkig niet meer erg en na een kwartiertje ga ik met Baros weg. Nog geen 3 minuten weg en weer flink regen. We schuilen even en als het weer droog is gaan we verder. Daarna voor beiden "petit dejeuner". Daarna weer de dagelijkse taken en rond half twaalf zullen we vertrekken. Er is goed en een minder goed bericht. Het is inmiddels mooi zonnig weer is het goede bericht, maar het minder goede bericht is dat de telefoon niet meer oplaadt. De aansluiting in de telefoon werkt eerst nog wel af en toe, maar ff later helemaal niet meer. Dan kan ik niet navigeren, de kaart die ik mee heb is niet gedetailleerd genoeg en rijden en kaartlezen is ook niet erg veilig. Ik rijd naar de Carrefour en koop dus een eenvoudige TomTom One 2. Dan kan ik tenminste voort. En een eenvoudige Samsung om te bellen en te sms'en. Ik stel het een en ander in en kan navigeren en bellen.

We zijn op weg naar Pénestin. Het alleen maar bos en graan wil ik weer snel afwisselen voor af en toe zee. Het is niet erg ver dus we zijn er rond een uur of vijf.  Ook nog maar ff een paar boodschapjes voor het onderhoud van de inwendige mens regelen. Ik had verwacht heel dicht bij zee te staan, maar het strand waar ik dan dus morgen naar toe zal gaan is rond de 3 kilometen weg. Dan nu eerst maar een warme maaltijd verzorgen na een lekker bakje koffie dat nu net klaar is. Het wordt prei, de bloemkool was mij veel te duur.

Ik weet niet of het morgen zwarte zaterdag is maar gezien mijn lokale verplaatsingen zal ik daar weinig last van ondervinden denk ik.

1. Jacob:
    21 juli 2012
    Hoi Louis, Je heb niet het allermooiste weer lees ik,
    doe je wel veel surfen? of ben je gewoon lekker op reis.
    ik ga morgen vissen, vandaag nog een windje 3/4 morgen wat
    minder dus moet het net kunnen,verder alles goed hier.
    Groetjes Jaap en Marian.
  2. Aart van Heusden:
    22 juli 2012
    Beste Louis,

Je bent al een lekker stukje op weg in Frankrijk en het is leuk om je zo te kunnen volgen. Zelf zijn we net een weekje terug uit van Côte d'Azur. We hebben dat stukje in één keer gereden, maar dat geeft toch wel meer stress dan jij nu ondervindt (of eigenlijk helemaal niet, want je hebt toch alle tijd?! We zullen je vanaf nu gaan volgen en af en toe reageren. Alex gaf net aan dat hij best wel mee gewild had, maar dat is wat laat opgemerkt. Gelukkig hebben we hier nu ook volop zo'n en een snel oplopende thermometer.

Groetjes van Marianne, Alex en mij,
  3. Jacob:
    23 juli 2012
    Jacob,
    Het weer heeft zich hier flink hersteld. Dus geen natte voeten meer, tenminste niet ongewenst. Inmiddels ben ik drie weken weg en het gaat goed. Eerst natuurlijk ook wat gewenning problemen. Ik heb wel een wensen lijstje gemaakt die voor een volgende rondreis eigenlijk moeten zijn geregeld.

Groeten aan jou en Marian