Dag 14

16 juli 2012 - Le Mont-Saint-Michel, Frankrijk

Vanmorgen op tijd op. We lopen een doodlopende weg in die eindigt in een samengaan van la Vire  en een andere rivier. Baros kan dus mooi los lopen. Het is een flink eind heen en dito terug dus lekker veel beweging voor beide. Ik wil op tijd weg naat Le Mont St. Michel, zuidelijk van Isigny sur Mer. De rit is niet erg inspirerend al zien we St. Michel al wel snel aan de horizon.  Nog zeker 20 kilometer te gaan.

Aangekomen moet ik helaas constateren dat het parkeerterrein een stuk landinwaarts is aangelegd. Niet meer aan zee, erg jammer. Het is zeker 3 kilometer lopen naar de mont.

Ik neem de fiets, pomp de achterband op met het pompje dat ik vanmorgen in de Carrefour supermarket heb gekocht  en ga er op de fiets heen. Het is zeer indrukwekkend, maar ook erg druk. Ik ga na korte tijd terug naar Baros en we gaan van het parkeerterrein af.

Niet veel verder kies ik als bestemming Pontorson. Het navigatieapparaat geeft 38 kilometer. Wij op weg. We komen aan bij een bedrijfserf. Dit kan het m.i. niet zijn. Ik kijk een en ander na en ff later is het mij duidelijk. Ik moest naar Westerlengte 1.50944 en niet naar Oosterlengte 1.50944. Dan maar terug. Een groot deel van dezelfde weg als heen.

Rond half vijf komen we, na rust en plaspauzes, aan in Pontorson aan. Ik gebruik de aanwezigheid van de super om nog wat inkopen te doen en ga een groot stuk met Baros. Straks maar eens ff wat eten en lezen en bekijken waarheen we morgen zullen gaan. Het is hier in ieder geval warm, maar niet spectaculair.

1. Suzanne:
    17 juli 2012
    Bonjour Louis, Alles loopt op rolletjes als ik het zo lees en je foto's bekijk. Leuk idee dat blogsysteem. Zo leer je het Franse kustgebied wel aardig kennen zou ik zeggen. Geniet vooral ook eens van het heerlijke "fruit de mer" zolang je nog langs de kust rijdt. Jammer dat het weer nog niet erg meewerkt, maar dat komt nog wel. Suzanne en ik gaan zondag a.s. vertrekken en laten ons ook rustig naar het zuiden afzakken. Wij rijden echter langs de andere kant van Frankrijk, door de Alpen en zo naar de Provence. Wel Louis, geniet maar lekker verder en ik ben benieuwd hoever je zult gaan. Groet ook namens Suzanne, Rob.
  2. Louis de Wit:
    17 juli 2012
    Rob en Suzanne,
    Een hele goede reis toegewenst. De reis gaat bij mij niet zo snel als bij jou waarschijnlijk. Ten eerste neem ik geen tolwegen en door mijn toch wat beperkte snelheid kom ik aan een gemiddelde van 50 km per uur. Dan zit ik dus niet zomaar in Zuid Frankrijk.
  3. Anne Marie:
    18 juli 2012
    Hoi lieve Louis, dank voor je link naar je weblog. Ik ga ze vanavond eens even op mijn gemak lezen. Zo even snel te zien maak je goed gebruik van je "vakantiedagen".
    Heel veel plezier vandaag vanuit een druilerig Schagen.
    Groetjes Anne Marie
  4. Mia:
    18 juli 2012
    Monsier Le Blanc,

Zo te lezen heeft u het naar het zin en gezellig dat het hondje mee is!. Voor mij nog 1,5 week en dan gaan Jack en ik ook vertoeven in een camper, wij gaan op zoek naar de zon, dus we weten nog niet waar we uiteindelijk belanden. Ik blijf je volgen Louis!. Veel groetjes van Mia