Dag 12

14 juli 2012 - Langrune-sur-Mer, Frankrijk

Vanmorgen de dag slecht begonnen. Het heeft, denk ik, de hele nacht geregend en droog is het nog niet. Gelukkig regent het maar zacht en dus ga ik direct met Baros weg. Rondje van een klein uur langs veel verschillende beekjes, er lopen er wel vijf op driehonderd meter. Terug en eten. Baros valt gelijk aan. Ik neem de tweede helft van de baguette  en heb daar genoeg aan. Daarna kopje koffie en we reizen rond 10 uur af in de richting van Montville Franceville. Moet binnen twee uur te doen zijn.

We gaan bij Rouen de Seine over en een uurtje later komen we weer dicht bij de Seine. Niet ver van Le Havre. De brug is indrukwekkend en ik besluit een kijkje te nemen dicht bij en onder de brug. We zetten de auto aan de kant van de Seine en lopen naar een staander onder de brug. Ik bereken de hoogte tot het wegdek op 50 meter. De staander is het dubbele en daarover lopen de staalkabels. De overspanning zal zo''n 400 meter zijn en met het betonnen deel meer wel 500. Het is een fraai gezicht van onder af.

Na de koffie gaan we verder. Bij Merville Francecille aangekomen blijkt de camperplaats vol. Dan maar een nieuwe plek zoeken,.

De keuze valt op Langrune sur Mer. Na koffie, plas en ruik pauze  en een anderhalf uur later komen we aan. Er is nog 1 plaats “Emplacement camper car” niet door een camper bezet. Maar er staat wel een personen auto. Ik zet de camper er dicht achter en wacht de eigenaar af. Duur 2,5 uur.

Dan staan we prachtig. Uitzicht op strand en zee en Baros beruikt weer een stuk Frankrijk. Ik eet “Saucisse avec pain” en “Frites avec mayonaise”. Praat daarna een kwartiertje met mijn Franse camper buurman die chauffeur  is op een camion pour cement en ga nog ff over het strand. Er werd hier vanmiddag gesurft en als er morgen wind is net als vandaag blijf ik hier nog zeker een dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl