Dag 11

13 juli 2012 - Montville, Frankrijk

Als ik de luiken open wordt ik niet vrolijk van het weer. Het regent niet echt, maar droog is het zeker ook niet. Ik besluit direct met de hond te gaan en daarna mijn ontbijt af te wachten dat rond kwart voor negen zal worden bezorgd. Wanneer ik 10 minuten terug ben blijkt dat ik een wijs besluit heb genomen. “Il pleut”, en niet zo’n klein beetje ook. Maar ondanks dat of misschien juist wel daarom wordt mijn bestelde ontbijtje keurig bezorgd en geniet ik er van samen met een door mezelf gezet bakje koffie.  Dat doet de inwendige mens goed. Daarna geniet ik van een warme douche en breken we op, me om mijn binnen hangende wasje heen wringend. Drogen doet dat nu ook binnen slecht.

Dan vertrekken we richting Auffay, zo’n 137 km. Inmiddels is het toch wel weer droog en begint de zon door te breken. Na een rust- en plas pauze komen we in Auffay aan en dan wacht ons een onaangename verrassing. Het pleintje was vrijdag morgen afgesloten in verband met markt en er hangt nog een berichtje op een hek dat daar staat. Ik rijd 50 meter verder en parkeer naast de Mairie, het gemeentehuis(je), midden in het stadje. Ik bestudeer het briefje op het hek en lees dat het morgen quatorze juillet is en dus niet voor parkeren beschikbaar. We zullen dus verder gaan en het wordt Montville, nog een rit van 40 km. Hier moet ook internet verbinding beschikbaar zijn. Nog ff volhouden dus. Het is gelukkig niet zo ver en een uurtje later komen we op de plaats van bestemming aan. Ik sta en er komt ook net een Nederlands paar aangelopen die ook net zijn aangekomen. We besluiten samen maar even naar Le Mairie te gaan voor een paar munten voor de elektra automaat. Stroom is hier wel redelijk duur, maar gezien de internet mogelijkheid besluit ik toch maar twee muntjes te kopen.

Het is echter niet voor niets vrijdag de dertiende. Het internet netwerk waarvan vermelding wordt gemaakt doet valt steeds weg. Ik wordt aangesproken door een dame die hetzelfde probleem lijkt te hebben. Het werkt dus niet. Kom ik dan nog uit een buurland van Frankrijk, zij en haar vriend komen uit New Zeeland en reizen over een periode van ongeveer zes maanden Europa door. Dan dus het dagboek in Word maar bijwerken met de stroom die ik heb. Er is al een klein feestje aan de gang dicht bij ons. Zal wel met die veertiende te maken hebben.

Ik zit nu redelijk ver van de kust af en besluit morgen verder te gaan richting kust. 150 km ongeveer.