Dag 10

12 juli 2012 - Embry, Frankrijk

We zijn vroeg op. Tenminste wanneer je half acht vroeg noemt.

Het regende een paar uur terug nog, maar nu is het prachtig weer. We gaan er uit en gaan naar het natuurgebied “Gaver” dat niet zo ver bij ons vandaan is. Daar waren de “lage landen” en dat is in 1978 bij de aanleg van de snelweg verder uitgegraven voor het zand en is nu een plas van 65 ha met een mooie zoom van bossen en velden. Lekker een ruim uur in de natuur. Er is nog niemand dus Baros kan lekker los lopen. Wanneer we terug komen wordt er gewerkt aan het ontbijt voor de hond en voor mij. Voor ik kan eten is zijn bakje leeg. Dat is de eerste keer dat hij ’s-Morgens gelijk alles op eet. Na het ontbijt vouw ik de fiets uit en praat nog ff met de buurman. Daarna het dorp in voor wat boodschappen. In het centrum is een, voor Langedijker begrippen zeker, grote markt met vooral lekkere etenswaren en kleding. Ik hoop er nog stekkers en contrastekkers te vinden, maar dat kan ik vergeten. Wel koop ik wat groenten en ga daar nu nog even naar een super in de buurt. Dan ga ik met alles terug naar de camperplaats. Iedereen is weg.

We pakken in, laden de schoon water tank nog ff vol en gaan op reis. Ik heb besloten naar Embry te gaan, zo’n 137 km. Het is inmiddels twaalf uur. Na een ruim uur rijden is het tijd voor een stop. Ik loop met de hond en eet wat en maak een koffie. Dan rijden we verder en als we zo’n drie km van de plaats van bestemming zijn en links af moeten bij de rotende staat er een fraai geel bord met “Barree”. Ik moet terug in de richting waar ik vandaan kom en rijd ongeveer 20 km om, het bord met “Déviation” volgend. Dan kom ik zo’n zelfde bord met “Barree” tegen. Ik besluit hier dan toch maar in te gaan en te zien waar ik niet verder kan. Nog 300 meter te gaan kan ik niet verder. Er wordt aan de weg gewerkt en alles is geblokkeerd. Was ik nu maar aan de andere kant ingereden want de kruising waar ik linksaf moet is net achter de wegwerkers. Ik ga achteruit . Flink heuvel op. Nu 100 meter is er een grindpad met 1 richting verkeer. Ik mag er eigenlijk niet in, maar doe het toch. Ik zal wel zien. Er rijdt hier toch niet zoveel verkeer. Aan het einde is een erg smal platstenen bruggetje waar ik net overheen pas en dan is al het leed geleden. We komen bij de camperplaats aan en er staat een camper uit GB. Prachtig verzorgd aangelegd en pittoresk klein. Er zijn maar 4 plaatsen. Ik installeer ons en we gaan aan de loop. Onderweg was ik in een dorpje een soort doe het zelf zaak tegengekomen en daar heb ik stekker en contrastekker gekocht.

Als we weer terug zijn pas ik het verlengsnoer aan dat ik mee heb en zorg zat mijn aansluitsnoer onderbroken wordt door twee stekkers. Nu kan ik verlengen en ook thuis aansluiten. Inmiddels is het gaan regenen en is Eugenie geweest voor het staangeld. Ik heb besloten mezelf voor morgen ochtend te verwennen met een frans ontbijt wat ik bij Eugenie bestel.