Dag 1

3 juli 2012 - Westerland, Nederland

Vandaag vertrekken dus. Frouwke te werk. Ze zal rond 5 uur wel weer thuis zijn.

Er moeten natuurlijk nog wel allerlei zaken worden geregeld. Er staat nog een boottrailertje die weg moet naar de kringloop of naar de gemeente. Hopelijk willen ze dat karretje bij de kringloop hebben, dan hoef ik niet naar de werf. Er moet natuurlijk nog het een en ander in de camper en ik heb nog een reserve gasfles nodig.

Dus opstaan, toevallig niet vroeg wakker, ff een broodje eten en met Baros lopen. Wat zal ik doen, een korte of toch maar rond DTS. Het wordt het laatste. Dan toch eerst nog maar een bak koffie en de krant. Dan eens kijken of het trailertje mee wil. Gelukkig bij de kringloop aangekomen zegt de man : “Zet maar neer hoor!”. Gelukkig daar ben ik vanaf. Dan ook maar ff naar Heerhugowaard voor de gasfles. Ik had lf ff op de fles gekeken. 7,5 kg stond er op. Dat had ik goed onthouden en toen de dame achter de balie vroeg: “Welke wilt u hebben?”, antwoordde ik natuurlijk : “zeven en een halve kilo”. Maar dat bleek helemaal niet correct. Wij uiteindelijk naar het gas hok en gelukkig ik kon de maat aanwijzen. Was 5,2 of zo. In ieder geval bleek die dezelfde maat te hebben als de fles in de camper. Paste ook mooi bij de andere fles in de gasruimte.

Uiteindelijk net op tijd op weg. Ik wilde eerst een test nacht doen bij het Lutjestrand in Westerland.

Bij Lutjestrand aangekomen eerste Baros maar eens een stuk meenemen. Maar ja daarna is het nog lang niet donker, dus nog maar eens naar de Waddenzee kijken op de dijk. Alles in de camper en de dijk op. Er zijn zeilwedstrijden op het Amstelmeer. Ze moeten wel mee peddelen, want er is eigenlijk nauwelijks wind. Een paar uur later weer naar het grasveldje bij het Lutjestrand en allebei eerst maar eens eten. En dan slapen. Baros heeft geen probleem. Ik lig boven en ben ook snel weg.