Dag 2

4 juli 2012 - Hindeloopen, Nederland

Als ik wakker wordt schrik ik van de tijd die mijn telefoon aangeeft. Half zes. Dan de ogen nog maar ff dicht.

De volgende keer dat ik kijk is het kwart  over acht.

Lekker op en Baros begroeten.

Ik ga direct een stuk met hem weg en maak daarna een bordje voer voor hem. Water wil hij wel, maar brokken laat hij staan. Gebeurd meer, ik maak me hier niet druk om.. Wel baal ik omdat ik nog iets ben vergeten.  Moet dus nog bij huis langs, maar als dat is geregeld reizen we af richting Hindeloopen. Daar zou ik nog steeds met Frank Ashoff een keer samen surfen, maar het is er nog nooit van gekomen. Nu eerst daar de situatie maar een bekijken. Surfen wordt met deze wind niets, maar ik moet niet terug dus wie geeft daar om. Ik ga over de Afsluitdijk en zo snel mogelijk van de grote weg af, door Makkum  naar Hindeloopen.

Het is vervelend en benauwt warm. Weer met Baros een flinke ronde maken en de situatie daar bekeken en maar eens op zoek naar een plaats om te staan. Gelukkig heb ik gisteren ook een gids gekocht en die komt nu goed van pas.

De keuze vals op Sloten, Sleat voor de friezen meen ik. Daar kom ik op een stukje terrein bij de haven te staan naast een stel uit de Achterhoek. Zijn met de camper van een jaar of twintig van een dochter op pad. Daar eten, wandelen met Baros en een borrel. En maffen tot…..