Dag 26

28 juli 2012 - Donges, Frankrijk

Als ik om acht uur opsta is het weer opgeklaard. Na een kleine ronde met Baros, eten en andere huishoudelijke taken gaan we opnieuw wandelen. Het is half tien, denk ik. Ik had water gezien en zie langs de Velo-Rail, een stuk rails waar nu met een soort fietsspoortje over kan worden gereden, een bordje staan “Circuit du Lac”. Ik heb toch de stoute schoenen al aan en we gaan de route volgen. Het aantal bordjes had beter gekund want na twee komen we aan op het erf van een boerderij. We gaan terug en nemen bij de splitsing waar het verkeerd ging de andere weg. We komen nu inderdaad langs het meer. “Lac de Mayenne”. We volgens de kant en moeten weer omhoog, maar bordjes geen enkele. Een kwartier verder nog steeds niets en bij de kruising geen bordje met ons dorp. Door de heuvels en de vele maisvelden kun je ook het dorpskerkje niet zien en dus alles maar terug. De laatste driehonderd meter laat ik Baros de richting aangeven. Ik loop gewoon achter hem aan. Hoewel we nog enkele keren van richting moeten veranderen vindt hij de camper moeiteloos. 11.45 inmiddels. Water en koffie.

Daarna vertrekken we. Ons doel is Donges, in de buurt van Nantes, als je 50 kilometer in de buurt noemt. We zitten daar westelijk van Nantes en dicht bij de Loire.

Km: 207067, naar huis, 976 km via tolwegen en 1010 km tolwegen vermijden