Dag 4

6 juli 2012 - Hansweert, Nederland

Weer een lange nacht gemaakt. Het is nu ook weer lekker weer en ik voel me een stuk frisser. Ik heb gisterenavond besloten om voor ik verder ga de sterretjes die ik in de voorruit heb eerste te laten repareren. Terug naar Hoogvliet naar Autototaalglas op een of ander industriegebied en meld me met de vraag of mijn voorruit kan worden gerepareerd. Ik heb net de man een afspraak horen maken voor maandag en ben al bang dat ik ook zo lang moet wachten. Eén sterretje vraagt de man en ik meld hem met drie vingers omhoog dat er meer zijn. Rijdt uw auto maar binnen, tweede deur, dan maken we die direct.  Daar ik dat zelf moet betalen vraag ik hem nog wat het mij gaat kosten, maar het antwoord doet mij goed. Ik rijd naar binnen en na twee koffie en een uurtje rijd ik zonder sterretjes richting Zeeland. Ik wil de situatie bij de Brouwersdam eens bekijken. Moet een hele goeie surf stek zijn. Over de dijk rijdend zie ik allen de binnenkant van de dam en zie daar inderdaad iets surfen. Goed zien kan ik het niet vanwege bosschage. Zodra ik de dam over ben ga ik terug op de parallel weg en kom een of andere duiker onder de dijk door tegen waar enkele mensen staan te vissen. Ik rijd door naar de surfstek, maar moet voor het parkeren gaan betalen en daar heb ik eigenlijk niet zo veel zin in, zeker omdat het al ruim vijf uur is en ik niet meer zal geen surfen. De wind is al niet meer zo sterk en kan heel gemakkelijk snel verder wegzakken. Zout water in het “binnenland”. Doet toch wel vreemd aan . Na een wandel en plaspauze voor Baros vertrek ik naar de duiker in de dijk. Parkeer de auto en ga een ff kijken en vragen hoe het gaat en wat daar wordt gevangen. Dat moet in eerste instantie in het Duits. Ik begrijp dat er makreel en geep wordt gevangen. Daarna spreek ik een man uit Spijkernisse en die heeft een makreel gevangen. Het was twee dagen terug erg goed vissen daar hoor ik van ham. Vandaag is er concurrentie van een aantal zeehonden. Ik maar wat foto’s en de man vang nog een haring en een geep. Dan kijk ik ff aan de zeekant van de dijk. Ook daar staan een flink aantal campers met mensen die vissen of hebben gevist. Grote draaikolk voor de kolk. Dat zal ook wel want het stroomde binnendijks  ook heel erg hard. Dan besluit ik verder te gaan. Ik besluit naar Hansweert af te reizen. Parkeerplaats voor 5 campers aan de rand van de Westerschelde een flink stuk richting Brabant. We komen daar rond half negen aan en er staan al 5 campers. Na een praatje kunnen we er toch nog wel bij. Onze nacht is weer veilig gesteld.  Veel scheepvaart richting Antwerpen.